Krioterapia usuwanie brodawek

Krioterapia jJest to procedura lecznicza polegająca na zamrażaniu chorobowych zmian skórnych. Źródłem zimna są zwykle urządzenia zawierające ciekły azot o temperaturze wrzenia –196°C. Najczęściej dermatolog dwukrotnie zamraża zmianę skórną z rozmrożeniem w międzyczasie. W trakcie zabiegu nie stosuje się znieczulenia. Sama procedura jest na ogół niebolesna, pacjent może odczuwać pieczenie podczas zamrażania. Bezpośrednio po zabiegu, w fazie rozmrażania może pojawić się ból lub świąd, który szybko ustępuje. W okresie po zabiegu może dojść do powstania pęcherza lub drobnej ranki, która goi się w ciągu kilku kilkunastu dni. Krioterapia bywa wybierana przez pacjentów jako alternatywa do zabiegu chirurgicznego.

Przykłady zmian chorobowych, które mogą być leczone krioterapią:

• włókniaki miękkie
  • brodawki łojotokowe
  • przerost gruczołów łojowych
  • brodawki wirusowe rąk
  • brodawki wirusowe stóp
  • brodawki płciowe (kłykciny kończyste)
  • brodawki płaskie
  • mięczak zakaźny
  • rogowacenie słoneczne
  • róg skórny
  • leukoplakia błony śluzowej jamy ustnej